FoodCare Sp. z o. o.
HISTORIA FIRMY FOODCARE
Foodcare Group to firma, która z sukcesem działa na rynku dzięki pasji i chęci tworzenia. Foodcare specjalizuje się w produkcji i sprzedaży napojów oraz produktów spożywczych. Firma rozpoczęła swoją działalność w 1984 roku od produkcji deserów opartych na tradycyjnych recepturach, które produkuje do dzisiaj. Dzięki oryginalnym recepturom i smakom produktów marki Gellwe, marka w kilka lat stała się synonimem najwyższej jakości wyjątkowego smaku.
W 1990 roku firma rozpoczęła ekspansję na rynki zagraniczne. Od tej pory eksport stał się kolejnym filarem i źródłem wzrostów. Obecnie produkty firmy Foodcare są obecne w wielu krajach, nie tylko w Europie, ale i Ameryce Północnej czy Azji. Nieustanny rozwój, budowanie przewagi konkurencyjnej spowodował, że w roku 1997 firma przeniosła się do większego zakładu produkcyjnego z rozbudowanym zapleczem biurowym. Od tego momentu, aż po chwilę obecną, centrala firmy mieści się w Zabierzowie.
W roku 2007 firma wprowadziła na rynek markę Fitella wchodząc tym samym do kategorii płatków zbożowych. Innowacyjny koncept małych, jednoporcjowych saszetek był zarówno ryzykownym krokiem, jak i rewolucyjnym pomysłem, który zaskoczył rynek. Dzięki tej innowacji marka Fitella, już rok po wprowadzeniu na rynek, zyskała pozycję lidera kategorii w ilości sprzedawanych opakowań.
Rozbudowujące się portfolio produktów i dynamiczny wzrost firmy spowodował o zmianie nazwy firmy z Gellwe na Foodcare Group. Zmiana ta dała początek powstaniu multi-kategorialnego imperium, potentata na rynku FMCG.
Nieustanna ambicja i pragnienie wzrostu spowodowała, w 2011 roku, wprowadzenie na rynek marki napoju energetycznego. Marka skierowana był do młodego konsumenta z aspiracjami, a nazwa marki – Black – idealnie wpisała się w koncept oczekiwany przez odbiorcę: produkt, który jest synonimem elegancji, luksusu, ale i energii. Dla zakomunikowania wprowadzenia marki Black na rynek, Foodcare nawiązał współpracę z Mike Tyson, który został ambasadorem Blacka, reprezentując sobą energię i luksus – cechy przypisane marce. Po 2 latach obecności na rynku stał się liderem sprzedaży ilościowej!
Kolejnym, naturalnym krokiem w rozwoju kategorii napojów firmy, było wprowadzenie produktów izotonicznych, pod nową marką 4Move. 4Move to szeroka linia produktów nie tylko izotonicznych, ale i napojów oraz wód witaminowych, funkcjonalnych, które adresowane są do świadomych konsumentów dbających o zdrowie i ceniących aktywność fizyczną.
Dalszy rozwój kategorii napojowej to ponowne wprowadzenie na rynek kultowej marki napojów owocowych Frugo, w 2011 roku. W 2020 roku podjęto decyzję o powstaniu pod marką Frugo owocowych napojów energetycznych – Frugo Energy. Nowe produkty bazują na owocowości płynącej z Frugo i dobrej energii pochodzącej od naturalnych składników jak kofeina i yerba mate. Zdrowy napój energetyzujący podbił szybko serca konsumentów, a innowacyjność konceptu zaowocowała ogromnym sukcesem sprzedażowym.
W 2022 roku powstała nowa platforma komunikacyjna dla marki Black – King of the Night, gdzie nowym hasłem marki jest: Jak Noc to Black. Tym samym marka zawłaszcza sobie noc i wszystko to co dzieje się w nocy: muzykę, imprezy, nocne granie w gry komputerowe, seanse filmowe, nocne eskapady, a Black staje się Królem Nocy. Nowy koncept komunikacyjny spotkał się z bardzo dobrym odbiorem grupy docelowej marki, która jeszcze silnie identyfikuje się z Blackiem, który nadal niekwestionowanie króluje na rynku.